Ефирен и елегантен концерт на участниците във Вокалната студия на Примата Стефка Минева

Много стилен, много ефирен и ювелирно изработен откъм гласове и изпълнение Концерт на Вокалната студия на Примата Стефка Минева се състоя снощи /26 май/ във фоайето на Държавна опера-Стара Загора.

Всички участници в концерта /артист-хористи в Операта/ представиха сложни за изпълнение арии и дуети из опери, на рояла бе Ерна Пушева, а в публиката, но на една ръка разстояние от учениците си, ги наблюдаваше много внимателно Примата Стефка Минева. Само блесналите и очи и широка, красива нейна усмивка в края на концерта издаваше задоволството и.

В студията са изпълнители като Лили Ходжева, която е още от създаването и през 2016 г. та до съвсем новите щатни артисти като Сачи Уджийе от Япония. И двете бяха избрали и изработили уникални изпълнения – Лили бе Далила с две арии от „Самсон и Далила” от Камий Сен Санс, а Сачи Уджийе – с арии от произведения на Хендел и Доницети. Сачи бе хармонична и в дуета с Наталия Чехонина, с който започна програмата /”Стабат Матер” от Перголези/. Наталия Чехонина изпя и  арии на Вали (Каталани) и на Йоланта (Чайковски).

Маестра Стефка Минева представи в своята любима рубрика във всеки концерт на студията „изгряващата звезда” – този път младият бас Живко Добрев, който освен че пее в хора, вече има и роли в репертоара на Операта ни. Забележително като изпълнение и артистичност бе изпълнената от него „Песен на шута” от Панчо Владигеров. А с Лили Ходжева изпяха прекрасно дует на Церлина и Дон Жуан от „Дон Жуан” на В.А.Моцарт – вълнуващ край на концерта.

Сред шлифованите, меки и нежни гласове особено се открои Наталия Чехонина, а добър избор и красиво изпълнение на ариите си направиха Стамена Янчева  и Биляна Славова.

В публиката имаше много приятели и почитатели на голямата Прима и на артистите. Живко Добрев получи специалните поздрави на именития бас Ивайло Джуров, което означава много висока оценка.

И заслужено „Браво!” за всички участници, положили старание и усилия, попили най-доброто от съветите на своята Маестра, осмелили се да се покажат като самостоятелни изпълнители, извън удобното мнозинство общи „фон” и енергия на Хора.

Уляна Кьосева