Представяме ви аргументираните предложения до кмета на Стара Загора г-н Живко Тодоров за присъждане на наградите „Анастасия Тошева“ и „Млад учител“
На основание на Наредбата за наградите и отличията на Община Стара Загора, до определения срок са постъпили следните мотивирани предложения за присъждане на плакет „Анастасия Тошева“ и плакет „Млад учител“ за високи постижения в областта на науката и образованието в Община Стара Загора.
Наградата „Анастасия Тошева“ е ежегодна и се връчва „за високи постижения в образователното дело“.
Отличието се връчва с решение на кмета на Община Стара Загора на тържествена церемония в навечерието на първи ноември – Ден на народните будители.
Както всяка година и тази, сайтът Долап.бг ще публикува номинациите без редакторска намеса.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
ЗА ПРИСЪЖДАНЕ НА ПЛАКЕТ „МЛАД УЧИТЕЛ”
на ГЕРГАНА ГЕОРГИЕВА – педагогически специалист в ОУ „Георги Райчев“ Стара Загора
Уважаеми г-н Тодоров,
- Гергана Георгиева Георгиева е 25-годишен педагогически специалист, родом от град Стара Загора. Тя притежава солидна академична подготовка, като е завършила бакалавърска степен „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. В стремежа си към професионално усъвършенстване, понастоящем тя се обучава за придобиване на магистърска степен по специалността „Управление на образованието“ във Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“.
Професионална квалификация
Образователното развитие на Гергана е съпроводено с активна ангажираност в разнообразни обучения и квалификационни дейности, които обогатяват нейната педагогическа практика:
- „Основи на проектно-базираното обучение в облака със средства на ИКТ“
- Курс по „Методика на обучението по безопасност на движението“
- Обучение по „Монтесори метод за деца от 0 до 6 години“
- Обучение по „Монтесори метод за деца със СОП“
- Обучение по „Дислексия – методи на терапевтиране – Модул 1 и Модул 2″
- Обучение по „Дискалкулия – техники за терапевтиране“
- „3D принтиране и иновации в STEM обучението: Проектиране, моделиране и работа с технологии на бъдещето“
Дигитални компетентности и иновативен подход
Гергана притежава много добри дигитални умения, включително работа с образователни платформи, електронни дневници, приложения за дистанционно обучение и създаване на интерактивно учебно съдържание. Тя демонстрира умения за интегриране на съвременни иновации в образованието чрез използване на дигитални инструменти за ангажиране на учениците, прилагане на проектно-базирано обучение и геймификация в учебния процес.
Нейният педагогически подход е насочен към създаване на навици за учене, развитие на емоционалната интелигентност, насърчаване на сътрудничеството и толерантността, както и формиране на критично мислене при обмисляне на решения. Особено внимание тя отделя на развитието на уменията за работа в екип при учениците.
Извънкласна дейност и инициативност
През учебната 2024/2025 година Гергана демонстрира своята инициативност и креативност, създавайки клуб по интереси „Забавен английски“. В рамките на клуба тя работи с деца от първи клас, като прилага иновативен подход за обучение по английски език чрез песни и танци. Този метод превръща ученето в удоволствие и спомага за естественото усвояване на езика в ранна възраст.
Гергана се отличава с активното си участие в тържества по различни поводи, свързани с училището, допринасяйки за обогатяване на училищния живот и създаване на запомнящи се моменти за учениците.
Комуникативни умения и партньорство с родителите
Комуникативните и междуличностни умения на Гергана ѝ помагат да изгражда ефективни взаимоотношения както с ученици и колеги, така и с родители. Тя умее да води ползотворен диалог с родителите, като търси конструктивни решения на възникващи проблеми в училище и поддържа родителите информирани за всичко случващо се в училищната среда. Този партньорски подход спомага за създаване на благоприятна образователна екосистема, в която всички участници работят за успеха и благополучието на децата.
Николай Широв
директор на ОУ „Георги Райчев“ -Стара Загора

