Качеството на практическата подготовка на бъдещите учители – съвместна отговорност и перспектива за развитие
В Тракийския университет – Стара Загора се проведе кръгла маса на тема „Качество на практическата подготовка на бъдещите учители – арена на професионални търсения и перспективи“, инициирана от ректора проф. Мирослав Карабалиев. Събитието обедини директорите на институции в системата на предучилищното и училищното образование от региона, представители на академичната общност и местната власт. Сред официалните гости бяха проф. Цветослав Койнарски – заместник-ректор по учебна дейност, проф. Николай Цанков – заместник-ректор по качество, акредитация и следдипломна квалификация, началникът на РУО – Стара Загора г-жа Милена Йолдова, г-жа Станимира Славчева Димитрова – началник отдел „Образование и младежки дейности“ към Община Стара Загора, както и представители на Педагогическия факултет и Департамента за информация и повишаване квалификацията на учители.
Дискусията постави във фокус значението на практическото обучение като ключов фактор за професионалната реализация на бъдещите учители. Подчертано бе, че взаимодействието между университетската подготовка и реалната образователна практика в базовите институции е определящо за изграждането на компетентни и конкурентоспособни специалисти. Участниците акцентираха върху необходимостта от преодоляване на съществуващите предизвикателства в организацията и провеждането на педагогическите практики, като се очертаха различни подходи за усъвършенстване на процеса.
Кръглата маса създаде пространство за споделяне на ценен опит и за формулиране на съвместни решения, които да допринесат за по-ефективно партньорство между Тракийския университет, училищата и детските градини в региона, както и професионалните общности. В този контекст бяха обсъдени стратегии за устойчиво развитие и утвърждаване на високо качество в подготовката на учители, насочени към осигуряване на модерна и адекватна образователна среда.
Форумът показа, че постигането на високи стандарти в педагогическото образование изисква интегрирани усилия и трайно сътрудничество между всички заинтересовани страни, като по този начин се създава солидна основа за подготовката на бъдещите поколения учители.










