Kazva.bg се превърна в дейната пряка връзка на старозагорци с местната власт
Младите хора са най-изискващи, мъжете поставят по-щедри оценки от жените, активността на потребителите е най-силна във вторник, високите оценки преобладават сутрин, са част от любопитните изводи
Платформата „Kazva.bg“ се утвърди като новия начин за директна комуникация между Община Стара Загора и гражданите и те го използват активно. Силният интерес на хората да изразят свободно мнението си бе реализиран практически в края на ноември 2024 г., когато Община Стара Загора първа у нас се ангажира в инициативата за бърза обратна връзка – анонимна и достъпна.
Целта на местната изпълнителна власт е да бъде подобрено качеството на обслужването. Проектът Kazva.bg обхвана почти всички обекти на Община Стара Загора, които са близо 600 на брой. Сред тях са кметствата на всичките 51 населени места, административните бюра, Центърът за административно обслужване във фоайето на сградата на бул. „Цар Симеон Велики“ № 107, автобуси, тролейбуси, паркове. Включени са също детските площадки, детските градини, спортните обекти, туристическите и здравните заведения.
Със сигурност гражданите са забелязали отдавна тъмнозелените правоъгълни табели, които са поставени на видни места. Те съдържат QR-код за сканиране чрез камерите на мобилните телефони. С него се влиза в платформата и с плъзгане на индикатор се поставя оценката между 1 и 10. Докато човекът е на гише за определена услуга, прибира детето си от градината, докато то се люлее на люлките в парка или докато се вози в градския транспорт, може да изрази мнението си.
И вече са факт оценките, поставени от хората за първите три месеца на 2025 г. Силният интерес се доказва от 1575 участници и 3219 отговора и гарантира широка база данни за анализ. Средноаритметичната оценка от 6.5 показва удовлетвореност над средната, още повече, че близо половината от участниците дават най-високия резултат (10). Тези оценки разкриват, че голяма част от гражданите на Стара Загора споделят високо удовлетворение от качеството на обслужване и поддържането на редица обществени услуги. В конкретни дни и сектори има и спадове, които могат да се преодолеят и ще се търсят начините това да се случи.
Професионализмът и вежливостта на екипите са ключов фактор във всички наблюдавани сфери и когато те липсват, негативните мнения нарастват, сочат анализите на дадените оценки. Подкрепящото и компетентно отношение е решаващо за доверието и оценката на старозагорци.
За тях са императивно важни чистотата и редовната поддръжка (на площадки, паркове, спортни бази и други). В сферата на туризма и културата посетителите ценят най-вече интересните и качествени експозиции, чистотата и доброто обслужване в културните обекти на Стара Загора. При административните услуги професионализмът на екипите също е ключов фактор; тук негативните мнения са малко и те са съсредоточени точно върху екипната експертиза и качеството на обслужване. При детските градини много важно е качеството на педагогическите практики, наличието на допълнителни занимания по интереси и комуникацията с учителите.
Обслужването от страна на шофьорите и чистотата в превозните средства са водещите фактори за позитивния образ на градския транспорт на Стара Загора. Но отношението на персонала фигурира и сред случаите на изразено недоволство, сочейки нуждата от по-добра комуникация и професионално поведение.
Цялостното качество на обслужване в здравните и социалните заведения се откроява като основен източник на удовлетвореност, подкрепено от бързината и разнообразието на услугите. Няколкото негативни сигнала се концентрират около професионализма и вежливостта на персонала в яслите, което подчертава колко важни са човешкото отношение и комуникацията. Макар повечето родители да са доволни от медицинските грижи, храната и хигиената, отделни случаи на неудовлетвореност сигнализират за нуждата от допълнителна работа върху стандартите на поведение и на обслужване.
Любопитен факт е, че активността на хората се оказва най-висока в началото на седмицата, особено във вторник, докато неделя води до по-ниски потребителски интерес и удовлетвореност. Следобедните часове концентрират най-много оценки, а по-позитивно отношение се наблюдава през ранните сутрешни часове. Мъжете оценяват малко по-високо (средно с 6.6), което може да говори за различни предпочитания или очаквания спрямо жените. Най-многобройната група (30–44 г.) поставя средна оценка от 6.4, по-ниска от по-малката възрастова група на 45–64-годишните, която показва силен позитивизъм. По-младите са по-изискващи, е изводът, който може да се направи.
„Целта е Община Стара Загора да става все по-прозрачна, все по-публична и все по-отворена към гражданите и да имаме все по-добро взаимодействие в различни сфери“, е коментарът на секретаря Николай Диков.