ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ ЩЕ БЪДЕ ДОМАКИН НА СЪБИТИЕТО „ИНКУБАТОР ЗА МЛАДИ ТАЛАНТИ“

📢 Търсим студенти и докторанти с иновативни идеи, на възраст между 13 и 30 години, от Стара Загора и Областта!

Имаш идея, която може да промени бъдещето? Искаш да разбереш как може да получиш финансиране до 50 000 евро за своя проект? Това събитие е за точно за теб!

🎤 Какво те очаква?

Ще се запознаеш с екипа и дейностите на Асоциацията на младите учени

Ще получиш информация за предстоящия Фонд за подкрепа на стартиращи предприятия на студенти и докторанти

Ще разбереш как се подбират проектите и как те се представят пред инвеститори

Ще се включиш в Ролева игра: ПРОБЛЕМ – РЕШЕНИЕ 🎭 – генериране и представяне на идеи

📡 Защо да участваш?

💡 Ще се запознаеш с възможности за финансиране

🤝 Ще срещнеш съмишленици, ментори и потенциални инвеститори

🎯 Ще получиш шанс да превърнеш идейния си проект в реалност

💡 Какви умения ще придобиеш?

  • Генериране и развитие на иновативни идеи и решения;

  • Практическо представяне пред инвеститори и местна администрация, с цел привличане на финансиране;

  • Развитие на предприемачески умения, технически и комуникационни умения

  • Придобиване на умения за активно гражданско участие в социалния, политическия живот и демократичните процеси на страната и др.

  • Стратегическо планиране и мислене

  • Умения за водене на диалог с лицата, вземащи решения

  • Сътрудничество и работа в екип

  • Работа с AI

Как да кандидатстваш и до кога?

Местата са ограничени. За да кандидатстваш, моля попълни задължителния дигитален въпросник – https://forms.gle/rjanVHNwxTDCUCqX9 до 12-ти май 2025г.

📍 Как и къде ще се проведе събитието?

Проектните дейности ще се реализират в град Стара Загора на 18-ти май (неделя) 2025г. от 12:00ч. до 18:00ч. на адрес Конферентна зала, ет. 2 на Академичен информационен център, Тракийски университет,  Студентски град

Безплатно ли е?

Участието в проекта, след одобрение, е напълно безплатно! Разходите за участие в проектните дейности са за сметка на организаторите.

Участниците ще получат ли сертификат?

Всички участници в проекта ще получат Европейски сертификат Youthpass. Този сертификат е инструментът за разпознаване, разработен за проекти, реализирани вевропейските програми за младежта. Чрез него участието в подобни проекти може да бъде признато като образователен опит и период на неформално и самостоятелно учене.

Кои ще бъдат лектори?

Вадим Рошманов – има повече от 15 години опит в гражданския сектор (НПО). Започва като доброволец и достига до ръководител на организации със значим регионален, национален и международен статут. Една от тези структури, на които е председател, е „Асоциация на младите учени“. През тези 15 години Вадим Рошманов управлява проекти на обща стойност над 500 хил. евро. Участва активно като лектор по гражданско образование, предприемачество и управление в различни форуми и семинари. Завършил е аспирантура по „Политически науки“ в Международен университет. Поканен да се включи в екипа на постоянната комисия по „Образованието и науката“ към 49-то и 50-то НС, като нещатен сътрудник. Има опит в работата с инвеститори от други държави, които имат инвестиционен интерес към България. Също така има 10 години опит в частния сектор, като мениджър “Експанзия и продажби на българска компания за производство на вино и високоалкохолни напитки.

Доц. д-р инж. Иван Станков – водещ експерт в ИКТ сектора, ИТ мениджър и зам. ръководител катедра „Киберсигурност“ във факултета по „Компютърни системи и управление” на Техническия университет – София. Повече от 15 години активно участва в неправителствени организации, съосновател и зам. председател на Сдружение „Асоциация на младите учени“ (АМУ) и Национален координатор на Сдружение „Асоциация за международно обществено развитие“ (АМОР). Има богат опит в координацията и управлението на множество национални и международни проекти, както в държавния, така и в частния сектор.

Д-р Михаела Иванова – е доктор по „Икономика и управление“ в Техническия университет – София. Тя е съосновател и заместник-председател на Сдружение „Асоциация на младите учени“. Има повече от 8 години професионален опит в местната администрация и повече от 5 години работи в частния сектор като част от ангажиментите й са свързани с прилагане не стратегически подходи за управление, прилагане на нови технологии за оползотворяване на ресурси – внедряване на интелигентни електрически мрежи. Работи активно в областта на кръговата икономика. През последните месеци е и заместник-председател на УС на едно от големите столични дружества. Има множество научни публикации, част от които в международни издания.

Д-р Сибел Азиз – е доктор по „Генетика” в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”. Към настоящия момент е главен асистент в Института по зеленчукови култури „Марица” – Пловдив към Селскостопанската академия.  Член е на УС на Университетски център за докторанти и постдокторанти “Academia Iuventutis” към ПУ „П. Хилендарски”. Тя е заместник-председател и ръководител на ресор „Биологически науки“ на Сдружение „Асоциация на младите учени“.  Има дългогодишен опит в гражданския сектор и работата с НПО. Участвала е в редица национални и международни обучения, семинари и конференции. Също така е била част от студентски и доброволчески организации.

Пламена Петкова – има повече от 15 години опит в гражданския сектор (НПО). Към настоящия момент е асистент в катедра „Икономика“ на Стопански факултет на Тракийски университет. Член е на Асоциация за международно обществено развитие (АМОР) и заместник-председател на Сдружение „Асоциация на младите учени“, ресор „Иновации в селското стопанство“. Има дългогодишен опит с проекти по програма „Младежта в действие“ и „Еразъм+“ в различни европейски страни. Била е организатор на редица срещи-дискусии, кръгли маси, семинари по младежки въпроси и въпроси, свързани с гражданското общество.

Д-р Магделина Китанова е ръководител на ресор „Политически анализи“ в Сдружение „Асоциация на младите учени“. Има опит като преподавател в Университетски колеж в Дъблин и като доцент в Американския университет в България. Д-р Китанова завършва докторантурата си по Политики в Университета на Саутхемптън, Обединеното кралство Великобритания, като получава студентска стипендия на Съвета за икономически и социални изследвания за нейното научно изследване. Тезата на докторска й дисертация аргументира значението на политическите институции за оформянето нивата на младежко политическо участие в ЕС. Д-р Китанова е била лектор по изследователски умения в политиката и политическите системи в Университета на Саутхемптън. Има опит като анализатор на данни в Европейската комисия. Представяла е своите научни изследванията на множество конференции и е участвала в интердисциплинарни проекти в България, Великобритания, Австралия, Исландия, Германия и Италия.

ДЕН 1 – Networking & Brainstorming

18.05.2025 (неделя)

гр. Стара Загора

Часове

Активности

Използвани методи

12:30 – 13:00

Регистрация на участници

 

13:00 – 13:10

Представяне на програма Еразъм+, представяне на проекта, участващите организации и участниците(младежите)

Устно представяне и презентация

13:10 – 14:00

Семинари в неформална обстановка по Гражданско образование на теми:

Представяне на механизми за финансиране на стартиращи предприятия за студенти и докторанти, и млади предприемачи.

– Аз, ние и предприемачеството (какво е предприемачество, взаимодействието между обществото и икономиката, управление на времето, управление на бизнеса, лидерство, финансови умения, технически умения, управление на марката, иновации, комуникационни умения, решаване на проблеми, критично мислене, работа в мрежа и др.

– Неформални групи (идея, проучване, планиране, осъществяване и възможности за финансиране)

– НПО (идея, проучване, планиране, осъществяване и възможности за финансиране)

Консултация (създай своя успешен startup)

Ice breaking activity 

Устно представяне и презентация

Дискусия с участниците и обратна връзка

Презентиране и консултиране за възможностите, начините и процедурите за стъпките за изграждане на идеен проект и/или бизнес проект

Networking. Опознаване между участниците. Разчупване на ледовете между участниците.

14:00 – 14:30

Кафе пауза

Неформални срещи и разговори

14:30 – 16:00

Симулация, под формата на ролева игра „брейнсторминг работилница“: работа в малки групи, която ще включва участниците(млади таланти, фасилитатори и представител на местната власт (експерт в разработването на проектни идеи)

отворен диалог, работа по малки групи, изграждане на екипи и екипно мислене, критично мислене, анализиране, брейнсторминг, съставяне на идея и презентиране, разпределяне на роли, симулация

16:00 – 16:30

Представяне на работата по групи оформена в работните канави

Питчинг на проекти

Разпределяне на роли, презентиране, дискусия

16:30 17:00

Обратна връзка

Дейностите в Ден 1 по проект „Инкубатор за млади таланти“ ще се осъществят в Конферентна зала, ет. 2 на Академичен информационен център, Тракийски университет, Студентски град

ДЕН 2 – Кръгла маса между заинтересовани страни

19.05.2025 (понеделник)

гр. Стара Загора

Часове

Активности

Използвани методи

09:30 – 10:00 

Регистрация

 

10:00 – 10:15 

Представяне на участниците от Ден 1,  местните, регионалните и националните институции, бизнес-организации и др. представители на общността.

Устно представяне/ презентиране

10:15 – 11:30

Презентиране на идейните проекти от Ден 1, дискутиране на представените проекти и обратна връзка.

Обратна връзка по дооформяне на проектните предложения спрямо изискванията на съответната община. При необходимост ще бъде създадена работна група за дооформяне на предложените идеи спрямо изискванията на съответната община и официалното им входиране в деловодството на съответната община.

Представяне на Информация относно стартирането на Фонд „Образование“, в чиито пазарни консултации ще участва и „Асоциация на младите учени“. Този фонд ще подкрепи 230 стартъпа на студенти, млади учени, докторанти и преподаватели от висшите училища и научните организации на територията на Република България. Целта на този фонд ще бъде да се финансират именно такива идеи, които са посочени от местната и регионалната власт и за които екипи от млади учени и изследователи са създали прототипи за справяне с реални проблеми и предизвикателства.

Презентация, дискутиране, дебат, поставяне на проблеми и търсене на конструктивни решения, изразяване и защитаване на позиции, лидерски умения и обратна връзка, чрез повторно попълване на дигитална анкетна карта за обратна връзка, с цел сравнение и анализ  спрямо попълнената анкета от Ден 1

Дейностите в Ден 2 по проект „Инкубатор за млади таланти“ ще се осъществят в Конферентна зала, ет. 1 на Академичен информационен център, Тракийски университет, Студентски град