Започва кандидатстването за прием в Националното училилище за музикални и сценични изкуства „Христина Морфова“
От 27 март /до 7 април/ започва приемът на документи за кандидатите за подготвителна група и 1 клас в Националното училище за музикални и сценични изкуства „Христина Морфова” в Стара Загора. Документите се подават до 7 април, а изпитът за проверка на способностите е на 20 април. За пръв път училището ще организира Ден на отворените врати (18.03.2023 г.), насочен към първокласниците. В този ден родители и деца ще посетят училището, ще се запознаят с преподавателите, ще направим предварителен изпит за проверка на способностите.
Кампанията по прием на документи в училището продължава и за кандидатите за 5 клас /26.05.2023 г. – 09.06.2023 г/. и за 8 клас /15.06.2023 г. – 28.06.2023 г./
В предучилищна група има занимания по пиано, цигулка, виолончело, класическа китара, блок флейта и ударни инструменти. Първокласниците в единствената засега могат да свирят на пиано, акордеон, цигулка, виола, виолончело, контрабас, класическа китара, духови и ударни инструменти.
От 5 клас /2 паралелки/ може да се изучава пиано, акордеон, цигулка, виола, виолончело, контрабас, класическа китара, флейта, обой, кларинет, фагот, саксофон, валдхорна, тромпет, цугтромбон, ударни инструменти, класически танц и български танци.
Учениците в 8 клас /2 паралелки/ изучават пиано, акордеон, цигулка, виола, виолончело, контрабас, класическа китара, флейта, обой, кларинет, фагот, саксофон, валдхорна, тромпет, цугтромбон, туба, ударни инструменти, класическо пеене, поп и джаз пеене, класически танц, български народни танци, актьорство-драматичен театър.
„Избирам уникалното-уча в Музикалното” е девизът на учениците в престижното Национално училище по изкуствата в Стара Загора. Приемът е ограничен, така че се запознайте подробно с условията и подгответе своето дете.
Заниманията с музика им помагат на децата да увеличават своята увереност, учат ги на отдаденост и търпение, помагат им да израснат като личности.
ПОДОБРЯВА ПАМЕТТА
Изучаването на музика в ранна възраст може да подобри способността за учене и паметта на децата, като стимулира различни области на развитие на мозъка. Това стимулира децата да се учат как да създават, съхраняват и извличат спомени по-ефективно.
СТИМУЛИРА КРЕАТИВНОСТТА
Свиренето на музикален инструмент е творческо занимание, което директно развива тази област от мозъка на детето. Всеки път, когато децата свирят, те влагат част от себе си в изпълнението дори и на най-известните музикални произведения. Това им дава устойчив и безопасен начин да изразяват своята креативност и усещане за света.
УЧИ НА ТЪРПЕНИЕ
Търпението е висша добродетел приложима във всяка сфера на живота. Овладяването на всеки музикален инструмент изисква часове, дни и години усилена практика. Това помага на децата да разберат, че колкото повече усилия вложат в нещо, толкова по-добри ще бъдат резултатите.
ПОВИШАВА ДИСЦИПЛИНАТА И УМЕНИЯТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЕМЕТО
Изучаването на музика изисква време и усилия, за които всяко дете трябва да намери място в натовареното си ежедневие. Това ги предизвиква да си поставят краткосрочни и дългосрочни цели, за да развият желание умения. А успоредно с всичко това – те овладяват и едно от най-ключовите човешки качества – дисциплината.
ПОДОБРЯВА КООРДИНАЦИЯТА
Свиренето на инструмент предизвиква мозъка да работи бързо и ефективно. По време на своите музикални уроци децата трябва да се концентрират върху четенето на ноти и превръщането им във физическото движение в тялото. В резултат на това те изграждат силна координация око-ръка, а при някои инструменти и ръце-крака.
ПОВИШАВА САМОЧУВСТВИЕТО
Свиренето на инструмент помага на детето да се чувства удобно със себеизразяването. Когато децата веч владеят добре инструмента си, те започват да свирят пред други хора – от своя учител по музика или родители, през приятели, та чак до концертни сцени. Всичко това изгражда самоувереност и доверие в собствените си умения, които са безценни и в много други житейски ситуации.
ПОДОБРЯВА УМЕНИЯТА ЗА СЛУШАНЕ
Свиренето на инструмент изисква изисква от децата да слушат инструкциите от учителя си, но също така трябва да обърнат внимание на ритъма, тоналността, скоростта и други важни детайли. Това подобрява способността им за слушане, повишава нивото на концентрация и общата продължителност на вниманието.
ОБОГАТЯВА ОБЩАТА КУЛТУРА
Музиката е отражение на културата и ерата, в която е композирана. Музиката на една епоха силно говори за нейните исторически събития и начин на живот на поколенията. Запознаването на детето с множество видове музика (например класическа, съвременна, рок, джаз, блус, фолк, средновековна и др.) ще им позволи да надникнат по своеобразен начин в миналото.
ПОДОБРЯВА СОЦИАЛНИТЕ УМЕНИЯ
Свиренето на инструмент помага за разширяване на социалния кръг на детето. Присъединяването към музикална група в ранна възраст го насърчава да развие различни взаимоотношения с други деца и възрастни. Там детето изгражда умения за работа в екип и се учат как да бъдат внимателни и полезни на своите връстници.
ПРОВОКИРА ИНТЕЛИГЕНТНОСТТА
„Животът без музика е немислим за мен. Живея мечтите си в музиката. Виждам живота си като музика… Най-много радост в живота получавам от музиката.” – Алберт Айнщайн
Много проучвания показват връзка между музикалното обучение и академичния успех, както при деца, така и при възрастни. Да се научиш да свириш на инструмент стимулира мозъчните клетки, подобрявайки функции като паметта и уменията за абстрактно разсъждение, които са от съществено значение за математиката и науката.
Музиката изгражда безценни личностни качества и стимулира детското развитие по много и различни начини.