Утре втори уебинар за учители провежда ДИПКУ
След първия безплатен уебинар, проведен на 24.03.2020г., Департаментът за информация и повишаване квалификацията на учителите при Тракийски университет (ДИПКУ) – Стара Загора и Регионално управление на образованието – Стара Загора продължават дейностите за подкрепа на българските учители, съобщи за Dolap.bg директорът проф. Галя Кожухарова. На 31 март 2020 г. (вторник) от 13.00 ч. ще се проведе вторият уебинар, на който ще се обсъдят проблемите и цялостната организация на учебния процес в училището.
„Поканили сме учители от Второ основно училище „П. Р. Славейков“ – Стара Загора да споделят опита си от първите седмици на реалното дистанционно обучение и комуникацията с родителите, уточни проф. Кожухарова. – Те реализират видео конферентни уроци със своите ученици от самото начало на извънредното положение в страната. По време на срещата старозагорските учители ще разкажат, както за софтуерните приложения, които използват, така и за електронни ресурси, които имплементират в уроците си.
Поради големия интерес към уебинара въвеждаме предварителна заявка за участие в уебинара. Регистрацията и участието са напълно безплатни.
Вярваме, че заедно можем да се справим в необичайната ситуация и да излезем от нея по-добри специалисти и хора.
Идеята е да продължим – тази седмица с учители, другата с директори и след това може би с родители“.
Първият безплатен уебинар за педагогически специалисти, проведен на 24 март 2020 г. беше на тема: „ПЛАТФОРМИ И ПРОДУКТИ, ПОДХОДЯЩИ ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ НА УЧЕНИЦИ И КОМУНИКАЦИЯ С РОДИТЕЛИ“.
Представени бяха платформи и продукти със свободен достъп, подходящи за дистанционно обучение на ученици. По време на уебинара се сподели опита на преподавателите от ДИПКУ от последните седмици, в които започна реално обучение чрез уебинари. Представени бяха безплатната платформа и софтуер за провеждане на часове с видео връзка (TeamLink). Споделен беше и опит с платформа за уебинари, която би могла да се използва за синхронно дистанционно обучение на ученици (GoBrunch). Демонстрира се как може дистанционно да се организира тестово изпитване и да се осъществи контрол при неговото провеждане (Google Forms). Всички разглеждани платформи и приложения работят без регистрация за учениците. А учителите могат да използват вече съществуващите си регистрации в Google или Facebook.
Проблемите, които възникнаха в началото на уебинара, бяха свързани с големия брой участници – 140 души, някои от които нямаха необходимите дигитални компетенции и щракаха безразборно по иконите. След преодоляване на първоначалната суматоха работата протече според планираните презентации и с уговорката за продължаващи срещи.
Росица Ранчева