Разработват генерален план за организация на движението в Стара Загора
Стартира процедура по изработване на Генерален план за организация на движението на територията на община Стара Загора. Това съобщи днес на пресконференция ресорният зам.-кмет Йордан Николов. Той допълни, че досега съществуват само транспортни планове за отделни градски пространства. От думите му стана ясно, че предстои обща работна среща с ръководството на сектор „Пътна полиция“ пpи ОД нa MBP Cтapa Зaгopa, по време на която ще се определят участъците с висока концентрация на катастрофи в града.
„За нас е предизвикателство да направим Генерален план за организация на движението, който да бъде удобен и приемлив за всички и да обхване голямата част от проблемите на гражданите. Приветствам Община Стара Загора, че подхожда отговорно към проблемите на пътната безопасност и цели подобряване на достъпността и пътната безопасност”, каза представителят на фирмата изпълнител на проекта Диана Русинова.
Тя допълни, че ще бъде чуто мнението на старозагорци и взето под внимание – „ще създадем специална страница в социалната мрежа, за да имат възможност гражданите да участват в различни анкети, да дадат мнение и препоръка по отношение на организацията на движението“, допълни Русинова. От фирмата изпълнител са категорични, че ще бъдат извършени обходи на местата, които са идентифицирани като проблемни участъци и няма да се работи само виртуално. Ще бъде извършена проверка на всички еднопосочни улици и доколко те отговарят на потребностите на гражданите.
Основният обхват на Генералния план за организация на движението включва всички видове транспорт. Неговата основна цел е да спомогне за намаляване на травматизма по пътищата чрез анализ и намаляване на критичните участъци. Особено внимание ще бъде обърнато на зоните около училища, детски градини и ясли, болници, които генерират и концентрират повече пешеходен трафик.
Във фокуса на Генералния план ще бъде пътната безопасност и съхраняване живота и здравето на хората. За първи път ще бъдат използвани одитори по пътна безопасност и ще се обследват т.нар.”черни точки”- местата, където има повишена концентрация на ПТП –та. Това ще даде възможност, след като се разгледа пътно-транспортния травматизъм, да бъдат съобразени специфични мерки за неговото намаляване. „Ние искаме да дадем продукт, който да бъде от полза на гражданите”, категорична бе Русинова.
Изпълнител на проекта е Обединение „Интегрирани Градски Решения” ДЗЗД. Срокът на изпълнение е 6 месеца. Стойността на дейностите е 94 хиляди лева (без ДДС).
В пресконференцията участваха още директорът на Дирекция „Транспорт, чистота и екология” Росица Копривчина, началникът на отдел „Транспорт” Бояна Делева, инж. Гергана Стойчева, гл.експерт в отдел „Устройство на територията”, както и представители на фирмата изпълнител.
Павлина Дудева